fbpx

Érdemes-e az ingatlant egyszerre több ingatlanközvetítő irodánál hirdetni?

 

  • Sok tulajdonos arra számít, hogy több ingatlanközvetítő több helyen hirdet, és minél többen foglalkoznak vele, annál nagyobb esélye van arra, hogy valaki belátható időn belül eladja az ingatlanát. Ennek anyagi kockázata lehet, és az ingatlan sikeres eladását is késlelteti.
  • A standard szerződések szerint a szerződés időtartama alatt az ingatlan értékesítéséért a szerződött (tehát minden egyes) ingatlanközvetítőnek járhat a sikerdíj. Csak végig kell gondolni, mi lesz akkor, ha mondjuk négy ingatlanközvetítő iroda nyújtja be a számlát, mert mindannyian hitelt érdemlően igazolják, hogy foglalkoztak az adott vevővel?
  • Aki egyszerre több ingatlanközvetítővel is külön szerződést köt, a komoly és eredményes ingatlanközvetítők nem fogják saját feladatként kezelni az ügyet, tehát minimális energiát, időt és anyagiakat fognak rá fordítani. Ezzel a sok bába közt elvész a gyerek szindróma lép életbe, a tulajdonos pedig nem érti, mi a “pangás” oka, miért csak olyan ritkán, vagy egyáltalán nem hoz érdeklődőket a sok megbízott ingatlanközvetítő.
  • Az az ingatlanközvetítő, aki komolyan foglalkozik a szerződésben elvállalt ingatlanok hirdetésével, társirodák hálózatán keresztül is hirdet, tehát az ingatlan hirdetése rajta keresztül is több tíz, de ma már az internetes levelezőlisták és közös portálok segítségével nemritkán több száz ingatlanközvetítőhöz eljut.
  • Az együttműködő ingatlanközvetítők között gyakorlat, hogy a megbízott ingatlanközvetítő a kapott jutalékot megosztja azzal az ingatlanközvetítővel, aki a vevőt hozza. A jó ingatlanközvetítő sok anyagi és időbeli ráfordítást “hitelez” a tulajdonosnak az ingatlan hirdetésének időszakában, és ingatlanainak adatait az említett módokon a megbízhatóságukat már bizonyított társirodákhoz is eljuttatja.
  • Ezek a közvetítők sok időt és pénzt fektetnek az eladásra elvállalt ingatlanok hirdetésébe, az érdeklődőkkel való kapcsolattartásba, az ingatlanok bemutatásába, mert belátható időn belül eredményt akarnak elérni, valóban el akarják adni az ingatlant - ami a tulajdonos legfőbb érdeke is.

Ingatlana értékesítésével kapcsolatban az alábbi lehetőségeket választhatja a megbízás formájának tekintetében.
Itt bemutatjuk, hogy melyik megbízási formát ajánljuk-, illetve nem ajánljuk Önnek.

 

I.NYÍLT MEGBÍZÁS (= több ügynökség is megbízást kap az értékesítésre)

Azoknak a közvetítőknek, akik ilyen szerződést kötnek Önnel, az az érdekük, hogy a vevő rajtuk keresztül vegyen bármilyen ingatlant, de ez egyáltalán nem biztosítja azt, hogy az ön ingatlana lesz az, amelyet az ügynök vevője megvesz…

Ezek az ügynökök százas nagyságrendű megbízást kezelnek, ami azt jelenti, hogy nagyon kevés idejük jutna az ön otthonára.

(Ha egy értékesítő 40 órát dolgozik egy héten és van 100 megbízása, akkor az ön ingatlanára csak napi 3,4 perc jut – ami a hatékony munkához nem elég)

A NYÍLT MEGBÍZÁST TEHÁT NEM AJÁNLJUK AZ ÖN SZÁMÁRA.


 

II.KIZÁRÓLAGOS MEGBÍZÁS

A kizárólagosság leginkább az ügynök biztonságát szolgálja – nem az Önét!

Általában Ön, mint eladó, hozzá van kötve az ügynökhöz, de az ügynök nem vállal komoly felelősséget a munkájáért és Ön nem tudja felmondani a szerződést bármit is tesz (vagy nem tesz…) az ügynök.

Az ügynöknek és a cégnek nincsen szerződéses jogi kötelezettsége arra, hogy minden, amit tesz - azt az ön legjobb érdekében eljárva tegye, ezért

A KIZÁRÓLAGOS MEGBÍZÁST SEM AJÁNLJUK AZ ÖN SZÁMÁRA.


 

Cégünk ajánlata az Ön számára, olyan együttműködés, amely

 

  • Teljes mértékben az Ön érdekeit képviseli yes
  • Átláthatóvá és ellenőrizhetővé teszi a munkát yes
  • Bármikor kiléphet belőle, ha elégedetlen a kapott szolgáltatással no

 

Ez a megbízási forma a

TELJESKÖRŰ KÉPVISELET

Mert ennek alkalmazása esetén

 

  • Elkötelezettséget vállalunk, hogy az ingatlanának értékesítése során minden erőnket latba vetve az ön érdekeit szolgáljuk.
  • Felelősséget vállalunk szolgáltatásainkért az ön céljainak a teljesítése érdekében.
  • Értékesítési stratégiát alakítunk ki az eladóval közösen, az értékesítésre meghatározott időintervallum figyelembe vételével  (ehhez tudnunk kell, hogy mennyi idő alatt akarja az eladó az ingatlant értékesíteni.)
  • Internetes ajánlatot és virtuális (video) bemutatót készítünk az ingatlanról, hogy bármikor megtekinthető legyen az ingatlan anélkül is, hogy fizikailag a helyszínen lennénk. És minden jelentősebb ingatlanhirdetési helyen elérhetővé tesszük az ajánlatot.
  • Nyomtatott értékesítési anyagokat készítünk és terítünk az ingatlan környezetében.
  • Közel 1000 ingatlanközvetítő kollégánk (ld. miosz.hu) kapja meg az újonnan piacra kerülő ingatlan marketing anyagát,  akik tájékoztatják a korábban hasonló igényekkel regisztrált ügyfeleiket az ingatlan vásárlási lehetőségről.
  • Bárki ( bármelyik ingatlanközvetítő, a tulajdonos, a szomszéd, a postás, stb. ) közreműködhet az értékesítésben (az eladó sincs kizárva !) , természetesen ez csak abban az esetben kontrollálható, ha az értékesítést egy kézben fogjuk össze és irányítjuk.

>>Érdekelne ez a lehetőség,

hogyan tudom igénybe venni? <<

 

 

Kommentek