fbpx

Miért kell pozícionálni ?

Miért kell pozícionálni ?

 

A pozícionálás célja, hogy a szolgáltatásodat az ügyfélköröd egyértelműen megkülönböztesse a versenytársakétól.

 

Mondd meg, te miben vagy más!

 

Hozzáteszem: úgy mondd meg, hogy az valóban megkülönböztető ismérv legyen,

vagyis hagyd ki belőle a "legjobb", a "kiváló minőségű" és a "megbízható" szavakat.

 

Így pozícionálj:

- keresd meg a szolgáltatásod megkülönböztető ismérveit,

- alakíts ki egy egyedi értékesítési ajánlatot,

- majd ezt folyamatosan kommunikáld a potenciális ügyfélkörödnek.

 

Olyan tényezőt kell a pozícionálás középpontjába állítani, amely hasznos a vevőknek és egyedi.

 

Sok kifogás, félelem van a pozícionálással kapcsolatban:

- mi van, ha vevőt vesztek, vagy ha túl kicsi lesz a piacom?

 

De minél kisebb a céged, annál fontosabb az éles pozícionálás.

Később majd növelheted a piacodat.

 

(A NIKE példája:

1970 -ben csak maraton futóknak gyártott cipőket - 1990 -ben pedig már milliárdos bevételű világmárka)

 

Nézzük meg, miért téged válasszon egy vevő.

I. Ha a céged valamiben a LEG... , valamiben a legjobb, leggyorsabb, legnagyobb...

II. Vagy ha egy réspiacnak Te vagy a szakértője.

Ez azt jelenti, hogy lemondunk azokról, akik ebbe nem illenek bele.
Tehát a piacod valamilyen leszűkítését végzed el.
És amikor ez megtörténik, akkor a réspiac számára egyértelművé válik, hogy miért téged válasszon.

(Pl. Van olyan, aki belvárosi örökölt lakásokkal foglalkozik)

 

POZICIONÁLÁSI Házi feladat (válaszold meg - írd le) :

  • ki vagyok én?
  • miben vagyok más?
  • kinek adok el?
  • ki az én tipikus (potenciális) vevőm?
  • hol a helyem a piacon?
  • mi az én réspiacom?

 

Ha ezzel megvagy, hatalmas lépést tettél szakmai karriered érdekében !

Ha már gyakorlatod is van a területeden, tartozz az ingatlanspecialisták közé !

 

Üdvözlettel,

Kirsch Gábor

http://ingatlanspecialistak.hu/kirsch-gabor/