fbpx

Készítse fel a lakását a bemutatásra

Készítse fel a lakását a bemutatásra, úgy
mint az eladó menyasszonyt!

Gondoljon arra, amikor az autóját akarta eladni!

Azt a hétköznapi használatnak megfelelő állapotban, porosan, rendetlenül vitte a vásárba?

Ugye, hogy nem!

Szépen lemosta, kitakarította, beillatosította – Tegye ezt a lakásával is!

Az ingatlant érintő első benyomás az egyik legfontosabb dolog az értékesítésben! 

Ezt később helyettesíteni semmivel sem lehet, ezért tegyünk meg mindent, hogy az első benyomás pozitív hatású legyen!

Az ingatlan bemutatása előtt teremtsen harmóniát otthonában!

Pakolja el a mosatlant, szedje le a szárítóról a ruhákat, tegye el a személyes tárgyakat (családi fotók, ereklyék, stb.) hogy a vevő ne érezze úgy, hogy más intim szférájába hatolt be.

A vacsora készítés közben érkező érdeklődő sem akar majd túl sokáig időzni a lakásban, pedig Önnek éppen ez lenne a célja, ezért az érdeklődőt olyan időpontra hívja, amikor Önnek nem kell főzőcskéznie. (Egy finom süti-, vagy tea illata persze egészen más. Az pozitív benyomásokat kelt az érdeklődőben )

Ha háziállatot tart a lakásban, bízza rá gyermekére, ismerősére, hogy a látogatás ideje alatt vigye el sétálni!

Engedjen be friss levegőt a lakásba.

Húzza fel a redőnyöket, és a sötétítő függönyöket, borús időben kapcsolja fel a villanyt, mert a fény és a friss levegő kellemes benyomást és jó hangulatot eredményeznek.

Minden emberre kellemes benyomást tesz a friss virág látványa és illata. Ha van lehetősége rá, tegyen virágot az asztalra.

Legyen kedves az érdeklődőhöz, készségesen mutassa be neki a lakást, álljon a rendelkezésére!

Ha a körbejárás után beszélgetésre kerül sor, akkor azt ne a folyosón, a lakás legszűkebb pontján folytassák le, hanem invitálja a látogatót a nappaliba, kínálja hellyel, hogy megteremtse a lehetőségét egy kellemes párbeszédnek.

A lakás bemutatása során az a cél lebegjen a szeme előtt, hogy az érdeklődő visszatérjen és vételi ajánlatot tegyen. A lakásbemutatók után gyakran fog olyannal találkozni, hogy „köszönöm szépen, visszaszólunk, ha érdekel minket az ingatlan”. – Ön elköltött egy csomó pénzt a hirdetésekre, ennek révén összejött a lakásbemutatás, de mivel nem lett üzlet belőle, ezt a költséget leírhatja…

Hogyan kerülheti el ezt a veszteséget?

Ritka, hogy egy vevő az első alkalommal vásárol, és nagy azoknak az aránya, akik csak “nézelődni” jönnek.

Mit tehet Ön azért, hogy már az első alkalommal érdemben tárgyalni tudjanak?

Sajnos ez szinte lehetetlen…

Nem így működnek a vevők.

Előbb nézelődnek, beszélgetnek, kérdezősködnek. Siettetni őket nem lehet. (Persze ha az Ön által elfogadott ár a vevő számára nagyon kedvező, akkor van rá esély, de ez nem az az eset amellyel Ön, mint eladó anyagilag jól fog járni L)

De, amit megtehet, hogy kezébe veszi a kapcsolatot.

A bemutatás végén kínálja hellyel-, és kérdezze meg az érdeklődőt, hogy mi a véleménye az ingatlanról. Ha kitérő választ ad, kérdezze meg, hogy – Milyen információra van szüksége ahhoz, hogy dönteni tudjon az Ön ingatlanával kapcsolatban? (Itt ki szokott derülni, hogy mennyire komoly a szándéka.)

Ezután szerezze be a szükséges információkat, amiket el tud számára küldeni pl. emailben. Ennek apropóján újra fel tudja majd venni vele a kapcsolatot. Mindenképpen előre kérjen el néhány adatot a látogatótól, hiszen Ön nem engedhet be a lakásába minden idegent. A neve és telefon száma mellett jó, ha megvannak a látogató valamilyen személyes dokumentumának adatai. (személy igazolvány, lakcím kártya, jogosítvány).

A beazonosítást érdemes már előre megtenni !

TIPP: Ne engedje be a lakásba azt, aki nem adja meg az adatait, pláne, ha nagyobb értékek is vannak benne.

A kérdéseire adott válaszok tekintetében két lehetőség van jellemzően:

1. Kevés ingatlant látott még, és nem szeretett bele elsőre az Önébe.
2. Valamilyen ok miatt nem jó neki az Ön ingatlana

Érdemes megtudnia, hogy mi ez az ok, (pl. lehet, hogy adott esetben érdemes utánajárni, hogy a konvektoros lakásból milyen költségek mellett lehet cirko fűtéses lakást csinálni és aztán ezt figyelembe véve tárgyalni az árról)

Könnyen lehet, hogy a hely, vagy a lakás nem megváltoztatható adottsága (pl. zajos utca, vagy tájolás) lesz a probléma – ami miatt Önnek Tilos megsértődni és megpróbálni meggyőzni az ellenkezőjéről, hanem el kell fogadni és megtudni, tőle, hogy ez az ok kizárja-e hogy megvegye ezt a lakást.

Az első esetben az érdeklődővel való kapcsolattartás feladatát azonban leginkább egy felkészült szakember tudja hatékonyan elvégezni, hiszen Ön nem bombázhatja állandóan az érdeklődőit azzal a kérdéssel, hogy miért nem veszik már meg az Ön ingatlanát, mert ez az erőszakosság éppen az ellenkező hatást érné el.

Az ingatlan értékesítésével megbízott szakembert viszont megkérdezheti rendszeresen, hogy mi az érdeklődő álláspontja az ingatlannal kapcsolatosan, és tudja őt motiválni. A sikeres ingatlanértékesítők komolyan veszik a kapcsolatok után követését, és szisztematikusan elvégzik ezt a feladatot.

Egy valódi szakember, aki a munkáját hivatásnak tekinti, és elsősorban a megbízója érdekeit képviseli, nem pedig a sajátját.

Hogy ez érthető legyen, különbséget kell tenni

- azon ügynökök között, akik mennyiségi alapon dolgoznak, és mérlegelés nélkül megbízásba vesznek minden ingatlant, majd egyetlen ötletük az értékesítés felgyorsítására az árcsökkentés lesz.
(Az ő érdekük nem az Ön ingatlanának az eladása, hanem az, hogy jutalékot kapjanak, de nekik szinte mindegy, hogy melyik ingatlan értékesítésével.)

és azon szakértők között, akik először felmérik az ingatlant értékesíthetőségi szempontok alapján (ezt képesek megtenni, mert területük specialistái), és csak annak az ingatlannak az értékesítését vállalják el, amelyikért felelősséget is tudnak vállalni.

Ha az eladó által kért ár nem reális, akkor nem vállalják el az értékesítést.

A szakértő érdeke, hogy minden erejét az Ön ingatlanának értékesítésére fordítsa, mert ő kevés ingatlannal foglalkozik, azt viszont teljes odafigyeléssel teszi. Ön könnyen el tudja majd dönteni, hogy melyikükkel áll szemben, ha a megbízás megkötése előtt megkérdezi az értékesítőtől, hogy milyen piac ismerete van, mi a terve az értékesítésre vonatkozóan és elkéri a szakmai bemutatkozó anyagát.

A válaszok alapján pedig hagyatkozzon a megérzéseire.

„Mini ingatlanmarketing” tanfolyamunk következő (utolsó) része arról szól,

hogyan tárgyaljon az árról a vásárlókkal!

Az Ingatlanspecialisták Önnek időt spórolnak!
Ha fontos Önnek, hogy ingatlanát a leggyorsabban – a lehető legmagasabb áron értékesítse,
Ide kattintva válassza ki saját specialistáját – és kérje ki véleményét!

Kommentek