Mivel tud egy ingatlanközvetítő a versenytársai elé kerülni, függetlenül attól, hogy melyik cégnél dolgozik.
Érzed-e néha azt, hogy elbizonytalanodsz?
Eszedbe jut-e néha, hogy jó helyen vagy-e?
- Hogy nem becsülnek meg az ügyfelek,- Nem lehetek büszke a szakmámra, mert rossz a megítélése, - hiába vagyok én jobb mint az átlag?
- Ráadásul rohadt nehéz megbízást szerezni, mert sok tulajdonos maga akarja eladni az ingatlant, meg itt vannak a franchise-ok droidjai, akik letarolják a piacot.
- Kizárólagos szerződést pláne nehéz kötni, a normál megbízás esetén meg egy csomó felesleges kört futok , és végül más adja el az ingatlant.
Bevallom, hogy bennem (is) felmerültek ezek, de mióta pozicionáltam a tevékenységemet,
azóta tudom hogy kinek akarok szolgáltatást nyújtani és kinek nem.
És akinek akarok szolgáltatni, annak pontosan el tudom mondani miért éri meg az én szolgáltatásomat választania.
Azoknak a zuglói családiház-tulajdonosoknak segítek a lehető legmagasabb áron értékesíteni ingatlanukat,
akik szakértőre szeretnék bízni az ingatlan értékesítés teljes folyamatának* levezénylését
*(értékbecslés, ingatlan prezentálása - home staging, fotózás, szöveg írás, meghirdetés, bemutatás - ártárgyalás, szerződési feltételek, birtokbaadás)
Innen már csak az a feladat, hogy jól kommunikáljak.
És ha van rá mód, elkerülöm a hideg hívást, mert jobb eszköz híján mindenki ezzel próbálkozik, ezért nem is nagyon eredményes.
Eldöntöttem, hogy - mivel Zuglót ismerem a legjobban - én zuglói új lakásokat fogok árulni, de abból mindent!
Ez be is jött, mi lettünk a helyi újingatlan- os, teleraktuk Zuglót reklámokkal, és rengeteg új lakást adtunk el. (Én is tudtam venni egyet.)
Aztán megjelentek a franchiseok, és egyre többen foglalkoztak újépítésű lakásokkal, majd 2008-ban a válság megérkeztével ez a piac beállt, úgyhogy újra váltani kellett.
Az újrakezdésnél át kellett gondolnom, hogy
- van-e értelme ingatlanközvetítéssel foglalkozni,
- van-értelme egy 26-ik ingatlanirodát csinálni?
S rájöttem, hogy csak akkor van értelme ingatlanirodát nyitnom, ha valamiben én tudok lenni a legjobb :)
De hogyan legyek én a legjobb helyi ingatlaniroda, amikor már így is van egy rakás régi iroda, meg a franchise irodák is megjelentek?
Valami olyat kell adni, amit más nem ad.
Elkezdtem azon gondolkozni, hogy mire lehet igénye az embereknek.
Egyáltalán kinek akarok szolgálni? - a vevőknek, vagy az eladóknak ?
Ez az első lépés a célcsoport meghatározáshoz…