Miért kell pozícionálni ?
A pozícionálás célja, hogy a szolgáltatásodat az ügyfélköröd egyértelműen megkülönböztesse a versenytársakétól.
Mondd meg, te miben vagy más!
Hozzáteszem: úgy mondd meg, hogy az valóban megkülönböztető ismérv legyen,
vagyis hagyd ki belőle a "legjobb", a "kiváló minőségű" és a "megbízható" szavakat.
Így pozícionálj:
- keresd meg a szolgáltatásod megkülönböztető ismérveit,
- alakíts ki egy egyedi értékesítési ajánlatot,
- majd ezt folyamatosan kommunikáld a potenciális ügyfélkörödnek.
Olyan tényezőt kell a pozícionálás középpontjába állítani, amely hasznos a vevőknek és egyedi.
Sok kifogás, félelem van a pozícionálással kapcsolatban:
- mi van, ha vevőt vesztek, vagy ha túl kicsi lesz a piacom?
De minél kisebb a céged, annál fontosabb az éles pozícionálás.
Később majd növelheted a piacodat.
(A NIKE példája:
1970 -ben csak maraton futóknak gyártott cipőket - 1990 -ben pedig már milliárdos bevételű világmárka)
Nézzük meg, miért téged válasszon egy vevő.
I. Ha a céged valamiben a LEG... , valamiben a legjobb, leggyorsabb, legnagyobb...
II. Vagy ha egy réspiacnak Te vagy a szakértője.
Ez azt jelenti, hogy lemondunk azokról, akik ebbe nem illenek bele.
Tehát a piacod valamilyen leszűkítését végzed el.
És amikor ez megtörténik, akkor a réspiac számára egyértelművé válik, hogy miért téged válasszon.
(Pl. Van olyan, aki belvárosi örökölt lakásokkal foglalkozik)
POZICIONÁLÁSI Házi feladat (válaszold meg - írd le) :
- ki vagyok én?
- miben vagyok más?
- kinek adok el?
- ki az én tipikus (potenciális) vevőm?
- hol a helyem a piacon?
- mi az én réspiacom?
Ha ezzel megvagy, hatalmas lépést tettél szakmai karriered érdekében !
Ha már gyakorlatod is van a területeden, tartozz az ingatlanspecialisták közé !
Üdvözlettel,
Kirsch Gábor
http://ingatlanspecialistak.hu/kirsch-gabor/