fbpx

Személyes márka építés

Csak három dolgot kell megjegyezned ahhoz, hogy elkezdhesd építeni a saját személyes márkádat. 

Ha ezzel a három dologgal elkezdesz napi szinten legalább pár percet foglalkozni, akkor működni fog, és pár hónapon belül érezhető lesz a hatása.


Amikor a potenciális ügyfeleid először találkoznak veled, akkor ezen a folyamaton fognak keresztülmenni:

l. MEGLÁTnak valahol téged, egy termékedet, egy reklámodat, vagy hallanak rólad valakitől. Ha ez nem történik meg, ha nincs egy ilyen alkalom, akkor vége is a sztorinak. Nem lesz ügyfél abból, aki soha nem hallott sem rólad, sem a szolgáltatásodról.

2. Ha már találkoztak veled valamilyen formában, akkor döntenek arról, hogy ELHISZIK-e amit ígérsz saját magaddal vagy a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. - Ha igen, akkor van rá esélyed, hogy a következő szintre lépnek.

3. Megláttak, hittek neked, most már csak arra kell választ kapniuk, hogy miben vagy te MÁS, -, és miben vagy jobb-, vagy jobban megjegyezhető, mint a piac többi szereplője, aki elvileg ugyanazt tudja nyújtani, mint te. (Ne feledd, hogy az ügyfeled laikus, és nem tudja előre megítélni, hogy ki a jobb szakmailag)

 

Tehát legyél:

  • LÁTHATÓ
  • HIHETŐ
  • MEGJEGYEZHETŐ

 

Ha már tudjuk, hogy mivel és hogyan fogunk kitűnni a tömegből, akkor itt az ideje, hogy megfogalmazzuk azokat az üzeneteket, amiket szeretnénk átadni a célcsoportunknak, és amiből ők majd tudni fogják és elhiszik, hogy számíthatnak ránk, amikor nálunk keresik a megoldást a problémájukra.

A Nulladik Benyomás

… ami gyakran sokkal fontosabb, mint az első…


Elkoptatott közhely, hogy első benyomásra csak egyszer van lehetőség. Ezt általában az első, személyes találkozásra értjük. Ezer helyen olvashatsz jó tanácsokat arról, hogyan köszönj, hogyan fogjál kezet, hogyan ülj, hogyan kommunikál].

Vállalkozóként azonban hiba lenne azt gondolnunk, hogy egy kapcsolat valóban az első találkozással kezdődik.
Gyakran el sem jutunk egy üzleti találkozóig, ha a ,,nulladik benyomás" alapján már eldőlt, hogy nem szeretnének velünk együtt dolgozni.

Oké, de mi lehet rólunk ilyen nulladik benyomás?

Bármi, ami rólunk szól, ami minket mutat be, de személyesen nem mi vagyunk.
Ez lehet a honlapunk, a blogunk, az adatlapunk egy kapcsolati hálón, vagy éppen amit a volt kollégáink mondanak rólunk. Sőt, még azok a kommentek is beszélnek rólunk, amiket mások írnak az oldalainkon. Ezeket mind be kell építenünk a saját magunk és a cégünk marketingjébe.

 

Ahhoz, hogy egy személy felé kialakuljon a bizalom, fontos, hogy tudd, ki az !

  • Mi a neve?
  • Hogy néz ki?
  • Mit csinált eddig, és azt hogyan csinálta?

Meglévő tapasztalatok, vagy mások elmondása alapján tájékozódunk. Esetleg az alapján, amit elmond magáról az illető. 

Ahhoz, hogy bízzanak benned, először adni kell az információkat. Nem csak a szolgáltatásodról, hanem a magadról, és a cégedről is.

Oké, lehet, hogy nem mindenkit érdekel. Viszont ha Valakit érdekel, de nem találja ezeket az adatokat, akkor máris elvesztetted.

Nincs adat, nincs információ, nincs bizalom. Nincs üzlet.

Matematikai egyszerűsítésekkel a képlet:

 

Ha nem adsz információt a vevődnek = Nem kapsz tőle pénzt.

 

Adj információt a potenciális vevőidnek, hogy biztonságban érezhessék magukat, ha hozzád fordulnak.

Minél több az ügyfél számára fontos információt megadsz magadról, annál megbízhatóbbnak fognak látni az olvasók.

- Adj több lehetőséget arra, hogy az érdeklődők felvehessék a kapcsolatot veled vagy cégeddel.

- Érthetően mutasd be magad és a tevékenységedet.

- Minden anyagodat és megmozdulásodat úgy tedd nyilvánossá, hogy számíts rá, ezeket valaki igenis meg fogja nézni, és ezek alapján előre megítél.

- Kontrolláld, amennyire csak tudod, hogy mások mit mondanak rólad, hogyan ajánlanak tovább, vagy éppen mit írnak rólad online.

 

Ellenőrizd, most hogy állsz a szakértői honlapod szükséges tartalmaival kapcsolatban:

 

  1. Profilképem
  2. Nevem
  3. Tevékenységem
  4. Egyéb fontos információ rólam
  5. Misszióm
  6. Közvetlen elérhetőségem


    Milyen legyél mint szakértő?
  • Piszkosul érts a szakterületedhez!
  • Legyél képes átadni a tudásodat a választott célcsoportodnak (beszélj a nyelvükön)!
  • Tanulj, fejlődj folyamatosan!
  • Legyél más valamiben, mint a konkurenseid!
  • Legyél látható (online és offline is legyél jelen)!
  • Ha valamit nem tudsz, ne kamuzz, és ne rizsázz helyette!
  • Legyél elérhető (lehessen tőled kérdezni, konzultációt kérni, előadásra felkérni, cikkhez szakér tőnek hívni)!

 

DE figyelj erre is:

Amikor valaki Rád bíz egy feladatot, akkor nem azt akarja látni, hogy Te milyen fantasztikus vagy...
Az ügyfeleid nem a tökéletes embert keresik, hanem a tökéletes MUNKÁT akarják.

 


Honnan jöhetnek az ügyfeleid?

- Hirdetés alapján (Online vagy offline találkoztak valamilyen hirdetésünkkel.)

- Ajánlás útján (Körbekérdezték az ismerőseiket, hogy kit ajánlanak az adott témában.)

- Organikus keresés eredményeképpen (Minket dob nekik a Google, amikor megoldást keresnek.)

- Valamilyen szakmai szereplésünk után (Előadást tartottunk egy konferencián, vagy láttak tőlünk egy YouTube videót.)

- Véletlen belebotlás alapján (Egy másik témával foglalkoztak éppen, amikor találkoztak a nevünkkel vagy valamilyen anyagunkkal, ami felkelti az érdeklődésüket.)

 

Mozdulj meg!

Láthatóvá csak úgy válhatsz, ha aktívan teszel azért, hogy látható legyél:

- Megjelensz a neten (honlappal, bloggal, videókkal, közösségi oldalakon, szakmai közösségi oldalakon, portálokon szakmai tanácsadóként, más blogokban kommentelve...)

- Megjelensz a való életben (konferenciákon, tréningeken, előadásokon, szakmai kiállításokon, vásárokon, üzleti megbeszéléseken...)

- Megjelensz kiadványban vagy közvetítő felületen (magazinban, könyvben, tévében, rádióban...)

 

Kezdd el építeni szakmai márkádat itt - akár most ;)

Ha már gyakorlatod is van a területeden, tartozz az ingatlanspecialisták közé !

 

Üdvözlettel,

Kirsch Gábor

http://ingatlanspecialistak.hu/kirsch-gabor/

 

 

Még ez is érdekelhet: 

Miért kell pozícionálni magad?